سه شنبه، 1 آبان 1403
رخدادشهر » جامعه » کشف 30 دستگاه وسیله نقلیه مسروقه 

مرور اخبار نیروی انتظامی استان اصفهان/

کشف 30 دستگاه وسیله نقلیه مسروقه 

کد خبر: 10237

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان از کشف 30 دستگاه انواع وسیله نقلیه مسروقه درراستای اجراي طرح امنيت محله محور در این شهرستان خبرداد. 

رخدادشهر: سرهنگ حسین بساطي بيان داشت : مرحله ديگري از طرح امنيت محله محور با هدف پاکسازي نقاط آلوده، دستگيري سارقان و کشف انواع وسیله نقلیه مسروقه طی 48 ساعت گذشته در اين شهرستان به اجرا گذاشته شد.

وي در ادامه گفت: در طي اجراي اين طرح که با حضور میدانی گسترده و گشت زنی های هدفمند ماموران انتظامی در سطح حوزه استحفاظی همراه بود 26 دستگاه خودرو و 4 دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به دستگیری 63 سارق و متهم متواری در این رابطه خاطر نشان کرد: متهمان به 51 فقره سرقت در سطح شهرستان اعتراف کردند که برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

دستبند پليس كاشان بر دستان مخلان نظم عمومی 

فرمانده انتظامي شهرستان كاشان از دستگيري 2 مخل نظم و امنیت عمومی در عمليات ضربتي ماموران پلیس این فرماندهی خبر داد. 

سرهنگ  ايرج كاكاوند گفت: ماموران پلیس با اشراف اطلاعاتی خود از فعالیت مجرمانه افرادی در سطح شهرستان که موجب برهم زدن آسایش و امنیت شهروندان شده بودند، مطلع شده و دستگیری متهمان را در دستور کار قرار دادند. 

این مقام انتظامی با اشاره به اينکه اقدامات مجرمانه اين افراد علاوه بر اخلال در نظم عمومي موجب نارضايتي اهالي و شهروندان شده بود تصریح کرد: در نهایت با انجام اقامات تخصصی و پليسي مخفيگاه اين افراد شناسایی و عملیات دستگیری متهمان آغاز شد.

فرمانده انتظامي شهرستان كاشان افزود: سرانجام ضمن هماهنگي با مرجع قضائی، مأموران پلیس به محل مورد نظر اعزام و در يک عمليات منسجم هر 2 متهم را به همراه چند قبضه سلاح سرد دستگير و براي تحقيقات تکميلي به مقر پليس انتقال دادند.

سرهنگ كاكاوند در پاپان خاطر نشان کرد: این عملیات موجب ابراز رضايت و خرسندي ساكنان محل از اين اقدام فرماندهی انتظامی شد و پليس با افرادي که بخواهند تحت هر عنواني اقدام به برهم زدن نظم عمومي جامعه کنند برخورد قانوني و قاطعی خواهد داشت

 پايان شرارت های سارق تحت تعقيب در شاهين شهر 

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه از دستگيري سارق زورگیر و شرور تحت تعقيب در عمليات کارآگاهان پليس آگاهي خبر داد. 

سرهنگ حجت فرهادي پليس بيان داشت: کارآگاهان پليس آگاهي این فرماندهی با انجام کار دقیق پلیسی از تردد و فعاليت مجرمانه سارقی سابقه دار و شرور تحت تعقيب مراجع قضائي در سطح شهرستان مطلع و دستگيري او را در دستور کار قرار دادند.

وي در ادامه گفت: در اين راستا کارآگاهان پلیس با تلاش شبانه روزي و با اشراف اطلاعاتي خود مخفيگاه اين شرور را در يکي از روستاهاي حاشيه شاهين شهر شناسايي و پس از هماهنگي با مرجع قضائي، متهم را در عملياتي ضربتي دستگير کردند.

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه تصريح کرد: تير اندازي و مجروحيت يک شهروند در يکي از باغات حومه شاهين شهر، سرقت اموال يک واحد صنعتي در مورچه خورت، برهم زدن آرامش شهروندان و چندين فقره سرقت دیگر از جلمه سوابق مجرمانه اين شرور تحت تعقيب بود که پس از دستگيري براي انجام اقدامات قانوني به مرجع قضائی تحويل داده شد.

دعاهای دعانویس اینترنتی درست از آب در نیامد 

رئيس پليس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از دستگیری دعانویسی که در شبکه های اجتماعی از کاربران کلاهبرداری می کرد خبر داد. 

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي اظهار کرد: در پي مراجعه خانمی به پليس فتا استان اصفهان و ارائه مرجوعه‌ قضايي مبني بر اینکه فردی در فضای مجازی بالغ بر  45 ميليون ريال از وی کلاهبرداری کرده پرونده‌اي در اين پليس تشکيل و موضوع توسط کارشناسان دنبال شد.

وی افزود: فرد شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد: « به دنبال حل مشکلات خانوادگي و جلب نظر و محبت همسرم بودم که  با آگهی حل مشکلات خانوادگي و زناشويي، مشکلات مالي، دعا براي خوشبختي و خبر از آينده و ... در شبکه اجتماعی اینستاگرام مواجه شدم و بلافاصله با فرد آگهی دهنده تماس گرفته و از او خواستم دعایی برایم بدهد تا محبت همسرم به من زیاد شود او هم قیمت این دعا 45 میلیون ریال است و رد خور ندارد.»

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: فرد شاکی پس از اعتماد نا بجا به رمال مبلغ مورد نظر را به حسابش واریز و دعا را دریافت می کند اما بعد از انجام دستورات رمال نه تنها محبت همسرش به او زیاد نشده بلکه روز به روز زندگی آنها بدتر می شود و وقتی با فرد رمال تماس می گیرد دیگر او جوابگوی تماس هایش نبوده است.

سرهنگ مرتضوي عنوان کرد:  با بررسي‌هاي فني و تخصصي توسط کارشناسان مرکز مبارزه با جرائم سايبري پليس فتای استان اصفهان سرانجام متهم در سريع‌ترين زمان ممکن شناسايي و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضايي معرفی شد و با پیگیری های صورت گرفته وجه کلاهبرداري شده به شاکي بازگردانده شد.

رئيس پليس فتا استان اصفهان با بیان اینکه تعداد شاکیان این پرونده رو به افزایش است عنوان کرد: مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا با شماره تلفن 096380 به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی به شهروندان است و چنانچه  هم‌وطنان در دام مجرمان سایبری گرفتار شدند می توانند با این شماره تماس گرفته و از راهنمايي و مشاوره کارشناسان پلیس فتا بهره‌مند شوند.

دستگيري سارق با اعتراف به 10 فقره سرقت کابل برق 

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه از شناسايي و دستگيري سارق سيم و کابل برق و اعتراف او به 10 فقره سرقت خبر داد. 

سرهنگ حجت فرهادي بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت کابال هاي برق در برخی از محلات در حومه شاهين شهر  و سرقت سيم هاي شبکه هوايي که خاموشي هايي را در برخي مناطق شهرستان به همراه داشت، کارآگاهان  پليس آگاهي این فرماندهی به صورت ويژه مامور شناسايي و دستگيري سارقان شدند.

وي به تحقيقات فني و تخصصي و بررسي صحنه هاي سرقت توسط ماموران پليس اشاره کرد و گفت: سرانجام با انجام اقدامات تخصصي و بررسي ميداني محل هاي وقوع سرقت، هويت سارق براي ماموران برملا شد.

سرهنگ فرهادي از دستگيري اين متهم طي يک عمليات غافلگيرانه در مخفيگاهش خبر داد و افزود: سارق در تحقيقات تکميلي پليس به 10 فقره سرقت سيم هاي برق هوايي و کابل هاي برق در سطح شهرستان اعتراف کرد.

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه با بيان اينکه متهم به مرجع قضائي تحويل و سپس روانه زندان شد خاطرنشان کرد: شهروندان توصيه هاي پليس براي پيشگيري از سرقت را مد نظر قرار داده و تردد افراد ناشناس در محلات خود را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اعلام کنند.

دستگيري 57 محكوم غایب و متواري در اصفهان 

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان از دستگيري 57 محکوم غايب و متواري با اجراي طرح ويژه توسط کارآگاهان اين پليس خبر داد. 

سرهنگ حسين تُرکيان بيان داشت: طرح ويژه شناسايي و دستگيري محكومان غايب و متواري در پليس آگاهي استان اصفهان طراحي و به مرحله اجرا گذاشته شد .

وي به نتایج خوب این طرح اشاره کرد و افزود: کارآگاهان پليس آگاهي با اجرای طرح مذکور در سراسر استان 57 محكوم غايب و متواري و تحت تعقيب مراجع قضائي را با انجام اقدامات هوشمندانه در رصد خود قرار داده و پس از هماهنگي هاي لازم در مخفيگاه هاي خود دستگير کردند.

رئيس پليس آگاهي فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بيان اينکه جرايم 39 نفر از این افراد مرتبط با سرقت است اظهار داشت: متهمان مربوطه يا افرادي هستند که محکوم شده اما خود را به مرجع قضائي معرفي نکردند و يا جزء افرادي هستند که از زندان مرخصي گرفته و ديگر بازنگشته بودند.

 توقيف اتوبوس حامل پوشاک قاچاق در شاهين شهر -جانشين فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه از توقيف يک دستگاه اتوبوس با بیش از 2 ميليارد ريال پوشاک و پارچه قاچاق در عمليات ماموران انتظامي اين فرماندهي خبر داد. 

سرهنگ حجت فرهادي بيان داشت: ماموران انتظامي پاسگاه مورچه خورت در راستاي طرح مقابله با قاچاق كالا، حين كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي این شهرستان به يک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را بررسي بيشتر متوقف کردند.

وي در ادامه گفت: ماموران پلیس پس از هماهنگی قضائی و در بازرسي از اين اتوبوس تعداد زيادي کاپشن و چند توپ پارچه قاچاق که همگي فاقد مدارک قانوني و معتبر گمرکي بودند را کشف کردند.

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه با بيان اينکه ارزش محموله قاچاق مکشوفه 2 ميليارد و 200 ميليون ريال ارزيابي گردیده است، تصریح کرد: در اين رابطه فرد متخلف پس از تشکيل پرونده براي انجام اقدامات قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

کشف موتور سيکلت 4 ميلياردی قاچاق 

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان از کشف يک دستگاه موتور سيکلت قاچاق به ارزش 4 ميليارد ريال توسط مأموران انتظامي اين فرماندهي خبر داد. 

سرهنگ حسين بساطي بيان داشت: در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پي اعلام اخبار مبني بر نگهداري يک دستگاه موتور سيکلت قاچاق توسط فردي در يکي از محلات اين شهرستان، بررسي موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وي در ادامه گفت: در اين راستا ماموران پلیس ضمن هماهنگي با مرجع قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي انجام شده يک دستگاه موتور سيکلت قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانوني و معتبر گمرکي بود را کشف کردند. 

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان با اشاره به اينکه ارزش موتور سيکلت مکشوفه 4 ميليارد ريال برآورد شده است تصريح کرد: در اين رابطه فرد متخلف پس از تشکيل پرونده براي انجام اقدامات قانوني به مرجع قضائي معرفی شد.

 دستگیری سارق تجهيزات مخابراتي در  خميني شهر 

فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر از شناسايي و دستگيري سارق کابل و تجهيزات مخابراتي با اعتراف به 3 فقره سرقت در عمليات کارآگاهان پليس خبر داد. 

سرهنگ  غلامرضا براتي پليس بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت کابل هاي مخابراتي در محلات خميني شهر که موجب قطعي تلفن و نارضايتي شهروندان شده بود، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.

وي در ادامه گفت: در اين رابطه کارآگاهان پليس آگاهي با جمع آوري سرنخ هاي موجود و اقدامات تخصصي خود موفق شدند عامل اين سرقت ها را شناسايي و متهم را در عملياتي غافلگيرانه در حين فروش به یک ضايعاتي دستگير که طي بازرسي از خودرو متهم نیز تجهيزات مخابراتي و مقاديري سيم مسروقه کشف شد.  

فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر تصريح کرد: متهم پس از رو به رو شدن با ادله پليسي به فعاليت بزهکارانه خود اعتراف و در نتيجه تحقيقات تکميلي پليس به 3 فقره سرقت کابل هاي مخابراتي در محلات مختلف شهرستان اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید